zaterdag 17 juni 2017

Ga aan je huiswerk

Blijkt dat ik erg vergeetachtig ben. Ik kan op het ene moment zo sterk een bepaald gevoel hebben of ergens zo duidelijk een bepaalde mening over hebben als ik op een helder moment weer eens wat bedenk. Maar wanneer ik in een andere situatie terecht kom ben ik die mening van, de toen duidelijk betere situatie, allang weer vergeten. Dan kijk ik achteraf terug en bedenk ik mezelf: 'Dit had ik toch al eens bedacht'. Vandaar dat ik met mijn probleemoplossend hoofd een idee kreeg de heldere ideeën op te schrijven. Om ze bij wat mindere heldere momenten terug te halen om zo de juiste beslissing te maken.

Ik schrijf dit artikel op een duidelijk niet zo helder moment, let maar op de schrijftaal hierboven. Ik ben ook in me 2e dag van maandelijkse probleem fase, wat in eerste instantie geleid heeft tot de situatie van gister avond en de rede van het artikel.

Natuurlijk gaat het over relatie's en liefde, want waar breek ik anders mijn hoofd over? Het is niet dat ik verder nog problemen in me leven heb of een deadline de 26e heb die me letterlijk niet harder kan steken dan het nu doet. Er zijn een paar jongens in me leven die ik nooit en te nimmer dichter bij me moet laten dan ze nu op dit moment zijn. Niet omdat het geen goede jongens zijn, maar meer omdat het geen goede jongens voor mij zijn. Ik kan over elke gozer die ik op dit moment in me hoofd heb genoeg zeggen waarom ze nooit en te nimmer met mij moeten eindigen, maar toch heb ik met meerdere partners van hen een probleem.

Ben ik jaloers ingesteld? Wil ik zelf zo'n relatie? Wil ik zelf een relatie met een van hen? Ben ik zelf een jankend, lelijk, desperate meisje? Op die eerste drie zeker 'nee' en op die laatste twijfel ik soms alleen over het 'jankende' gedeelte maar weet ik eigenlijk wel zeker dat de rest niet het geval is. Waarom droom ik dan wel over een aantal van die jongens, flirt ik met ze en vind ik het leuk complimentjes van ze te krijgen?

Last but not least, waarom heb ik gister bijna naar een van deze jongens een appje gestuurd met daarin de volgende exacte woorden: 'Soms heb ik zin om je te zoenen, maar dan denk ik na en ga ik snel weg'.

Ik heb duidelijk issues, maar weet een paar dingen zeker en die zal ik hieronder benoemen:
Ik heb een groter arikel geschreven dan gedeelte van mijn verslag (over de hele dag). Ik blog alleen als ik huiswerkstress heb of emotioneel ongesteld ben. Ik ben alweer te lang singel. Ik vind het fijn singel te zijn en moet proberen geen drama op te zoeken voor mezelf.

Nu heb ik op het nippertje gisteravond de dissaster voorkomen het appje echt te versturen, want ik heb met me dronken kop dit bericht verwijderd en er: 'Slaaplekker he, pik' van gemaakt. Soms hou ik echt van mezelf. Voor de volgende keer dat ik weer een zwak moment heb zal ik een lijstje maken van jongens waar ik niet aan mag zitten:

1 De Buurjongen: Doe het niet, weet zijn eigen seksualiteit nog niet, snapt jou alleen feitelijk, weinig motoriek, jankt om veel.
2 De Baas: Doe het niet, te soft, weinig motoriek, kan jou niet aan, kan fysieke dingen niet aan.
3 De Collega: valt niet op jou, stop gewoon.
4:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten